Bungou Stray Dogs

2 aprecieri
Pentru mine Bungou Stray Dogs a fost un anime complex și interesant încă de când l-am văzut prima dată în 2021. L-am revăzut recent pentru a putea înțelege povestea mai bine, și desigur, de plăcere. Anime-ul m-a lăsat cu gura căscată pentru că reușește să îmbine poveștile personajelor principale făcându-le badass. :)

Poveste
Povestea mi s-a părut una destul de reușită dar totuși cu o idee comună. Un copil orfan pe nume Atsushi Nakajima este dat afară din orfelinatul său fără vreun motiv exact. Într-o zi, in timp ce umblă pe lângă un râu vede o persoană care se îneacă în acesta. Prima dată ezită să îl salveze dar a doua oară sare după el în râu și face cunoștință cu omul sinucigaș Dazai Osamu. După ce vine și prietenul lui Dazai, acesta îl ajută pe Atsushi cu ceea ce pare că îl urmărește peste tot de câteva zile, anume un tigru alb, după ce este ajutat să afle care este faza cu tigrul alb și că de fapt el este, se alătura Agenției de detectiv armați.
Povestea mi se pare una care începe cu o idee comună dar care în timp evoluează și devine din ce în ce mai bună. Un lucru m-a cam deranjat că povestea s-a axat doar pe câteva personaje precum Dazai, Atsushi, Chuuya și Kyouka, dar eu cred că se putea axa și povestea lui Akutagawa și pe ale altor personaje, dar speranța nu e pierdută pentru că urmează un film și un următor sezon 4 unde sper să se axeze și pe alte personaje. În rest ce pot spune este faptul că înzestrările sunt relativ ușor de înțeles, deoarece pot fi comparate cu niște quirck-uri din My Hero Academia, spre exemplu înzestrarea lui Dazai „No Longer Human” îi permite să dezactiveze orice altă înzestrare printr-o simplă atingere, fiind asemănătoare cu cea a lui Aizawa.

Personaje
Personajele sunt destul de bine alese și par ca să se complimentează unele pe celelalte. Îmi place că nu s-au abținut și au folosit personaje și din afara Japoniei cum ar fi rusul Fyodor dar și Fitzgerald care dacă nu mă înșel e din Anglia sau măcar pare. Un alt lucru care mi-a plăcut la serie este că aproape, de nu chiar toate personajele sunt bazate pe cineva real. Dazai Osamu este un om real, un scriitor foarte bun al secolului 20. Atsushi Nakajima este la fel bazat pe cineva real, in general fiind scriitori, autori sau alți, și nu doar atât aparent fiecare are la baza câteva lucruri, cum ar fi un exemplu Dazai are aceleași intenții ca și autorul, mai exact un double suicide cu o fată.

Animație, openinguri, coloana sonoră

Despre animație nu prea am ce să zic în afară că îmi place cum animatori (și sper că ei au făcut asta) au pus accent pe anumite parți ale corpului făcând anime-ul mai amuzant. În rest animația mă poartă cu gândul undeva în Anglia sau în Japonia veche din 2016 care mă „unge pe suflet”. Despre openinguri nu prea am ce să zic pentru că nu le-am ascultat pe toate dar știu că al doilea op. este preferatul meu. Coloana sonoră este destul de bună si mi-a plăcut dar nu este genul meu să ascult OST-uri.

În rest ca încheiere, pentru mine Bungou Stray Dogs se clasează pe locul 1 in tipul animeuri-lor preferate fiind de nota 10, dar pentru cineva care a văzut alte anime-uri poate să nu îl claseze atât de sus dar părerile mereu se schimbă deci probabil peste câțiva ani de văzut anime-uri o să îmi schimb părerea cel mai probabil dar cred că tot o să rămână în top 10 :)
Marți, 18 ianuarie 2022
Serban888, Gabiyooloo69
29 aprilie, 22:00